Gdy już wiemy, co chcemy powiedzieć, jakich argumentów użyć i czego w naszej wypowiedzi absolutnie się wystrzegać, przychodzić pora, żeby pomyśleć, w jaki sposób sprecyzowaną treść chcemy przekazać odbiorcom. Odpowiedź na tak postawione pytanie wcale nie jest taka prosta, a najpewniejszym rozwiązaniem mogą się okazać prezentacje multimedialne.

Rozpatrując prezentacje multimedialne jako nośnik informacji marketingowej szybko dojdziemy do wniosku, że nawet w najbardziej efektownej prezentacji główną rolę odgrywa treść, tekst, to, co chcemy przekazać, dlatego przygotowanie naszego pokazu slajdów powinniśmy zacząć od gruntownego planowania tej treści. Będąc widzami, których oczom ukazują się prezentacje multimedialne zwracamy uwagę na treść, ale i na formę, w jakiej jest ona podana pod nasz odbiór. Nasze slajdy muszą sprawiać wrażenie i rzeczywiście być profesjonalnie przygotowane i przemyślane tak, aby forma uzupełniała i uatrakcyjniała treść.

Współcześnie prezentacje multimedialne przygotowywane są coraz częściej w oparciu o szablony prezentacji czy pojedynczych slajdów. Treść umieszczoną w estetycznie wyglądającym szablonie można porównać do efektowanie podanego dania, które dla potencjalnego klienta wygląda zachęcająco i zatrzymuje jego uwagę na długo.

Przygotowanie treści i odpowiedniego opakowania to jednak nie wszystko – często spędzając mnóstwo czasu nad doborem odpowiedniego słownictwa i wzornictwa naszych slajdów, mamy wrażenie, że ciągle jeszcze czegoś brakuje. Tym czymś może być nierzadko doświadczenie kogoś, kto przygotował w swoim życiu już dziesiątki, jeśli nie setki podobnych prezentacji. Mowa oczywiście o specjalistach od marketingu, grafikach itd., którym warto powierzyć nasze prezentacje, jeśli chcemy zadbać o ich pełen profesjonalizm.