Stworzenie dobrzej wyglądającej i przemawiającej do wyobraźni widza prezentacji to inwestycja, która zwróci się prędzej niż byśmy się tego spodziewali – i to z nawiązką. Zanim jednak będziemy w stanie realnie ocenić zyski ze sprawnej kampanii reklamowej, warto pochylić się nad szeregiem cech, które odróżnią dobre prezentacje multimedialne od złych.

Wiele napisano już na temat przygotowania wizualnego prezentacji i doboru treści – niemniej jednak równie istotnym aspektem jest odpowiednie przygotowanie prelegenta, który swoją postawą, sposobem mówienia i cechami osobistymi może zadecydować o powodzeniu całego przedsięwzięcia.

Wygłaszając prezentacje multimedialne przed słuchaczami, powinniśmy mówić zrozumiale, powoli i spokojnie. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, to jak skupimy uwagę widza już na początkowych, kluczowych slajdach. Cały czas warto również utrzymywać kontakt wzrokowy ze słuchaczami, podtrzymywać ich uwagę poprzez podawanie przykładów, danych statystycznych, przytaczanie opinii naszych zadowolonych klientów. Wszystkie te zachowania to najprostsza droga, żeby zwiększyć świadomość naszej marki u odbiorców.

Przekonujące prezentacje multimedialne nie mogą przytłaczać słuchaczy nadmiarem tekstu czy tanim efekciarstwem. Podczas pokazu warto zadbać o odpowiedni strój prelegenta (najlepiej biznesowy, dający przekonanie o profesjonalizmie naszej firmy) i uśmiech. Zwłaszcza to drugie, w połączeniu z opanowaniem i pewnością siebie jest, według badań naukowców, najlepszą drogą do zjednywania sobie zaufania naszych potencjalnych klientów, na którym tak bardzo nam zależy. Jeśli chcemy przeprowadzać z sukcesem prezentacje multimedialne nie możemy zapomnieć o wcześniejszych próbach, nawet przed lustrem! Warto pomyśleć o wszystkim zawczasu, żeby nie być zaskoczonym w najważniejszym momencie!